Bok_staende2.jpg
 

magisk kommunikation

I oktober 2017 släpptes min bok "Magisk kommunikation. Om obekväma idéer och konsten att skapa effekt." i butiker över hela landet. Och i november 2018 nominerades den till Årets Marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund. Den har dessutom använts som kurslitteratur av Berghs School of Communication, Distansinstitutets kommunikatörsutbildning och DMG Educations utbildning för kommunikatörer i musikbranschen.

Den här boken är skriven för dig som arbetar eller vill arbeta med marknadsföring, kommunikation och reklam, och som inspireras av tanken på att få göra saker som inte bara sjunker in i bakgrunden. Den handlar om hur du får ut maximal effekt av din kommunikation, om vad som skiljer det mediokra från det magiska.

Boken tar dig med till den plats där magisk kommunikation uppstår, i mötet mellan strategi och kreativitet, i det oväntade. Du får ta del av erfarenheter, forskningsresultat och insikter, och bli inspirerad av några av världens mest framgångsrika kommunikationsinsatser. Du får tips om hur du kan lära känna människan bakom konsumenten, vilka egenskaper framgångsrik kommunikation har och hur du bäst använder olika marknadsföringskanaler.

Läs mer om boken här.

Sagt om boken:

"Jag är beredd att äta upp min hatt samtidigt som jag står på ett ben mitt på centralen i Stockholm om någon av de som köper och läser Magisk kommunikation (vilket alla bör/ska/måste göra), efter läsningen är missnöjd."

– Kristian Andersson, grundare av nätverket Lunchin

"Man kan aldrig nog upprepa och påpeka betydelsen av kreativitet och bra reklam – och varför det är så viktigt. Den här boken är en bra sammanfattning av många viktiga frågor för marknadsförare."

– Carin Fredlund, chefredaktör, Trender & Tendenser

"Jag har alltid älskat reklam.

Eller egentligen älskar jag när jag ser en reklamkampanj som verkligen kommunicerar och väcker min egen fantasi till livs. Som Delicato’s reklam om 0% fibrer eller Avis ”try harder”.

Magisk kommunikation förklarar varför jag känner som jag gör, hur budskapen tar sig från hjärna till hjärta och vad marknadsförare och kommunikatörer behöver göra för att skapa just magisk kommunikation.

Kort sagt, magiskt!"

– Jesper Ek, Ledarskapsföreläsare och en av grundarna av HejEngagemang

"Tack Patrik Lindkvist för att du har skrivit den här boken. Den är precis vad jag, och så många med mig, behöver. Jag kommer att läsa den igen, både i sin helhet och i bitar. Den är magisk!"

– Charlotta Carlberg Eriksson, kommunikatör i Stockholm